Kask, ma spełnić swoje zadanie i ochronić główkę AktywnegoSmyka w razie wypadku, musi być prawidłowo wyregulowany i zapięty.

Pamiętaj, że jeśli kask ma spełnić swoje zadanie i ochronić główkę smyka w razie wypadku musi być prawidłowo wyregulowany i zapięty. Samo noszenie kasku źle założonego albo niezapiętego nie zapewni dziecku bezpieczeństwa!

Nałóż kask na głowę tak aby zasłaniał czoło i znajdował się 1-2 cm nad łukiem brwiowym (mniej więcej przód i tył kasku powinien znajdować się na tym samym poziomie), to bardzo ważne gdyż nagminnie spotyka się dzieci w kaskach zsuniętych do tyłu - co jest niedopuszczalne!
Pokrętłem regulacyjnym należy dopasować kask do obwodu głowy, tak aby nie był za luźny ale też nie uciskał. Pod kask nie zakładajcie grubych czapek albo czapek z daszkiem. Dopuszczalna jest (według nas) jedynie cienka, dopasowana czapka albo chustka.
Paski biegnące z przodu oraz z tyłu kasku powinny być tak wyregulowane aby łączyły się dokładnie pod uszami tworząc literę Y. Niedopuszczalne jest aby klamerka łącząca paski była w innym miejscu niż pod uchem, np. na policzku czy pod brodą.
Należy pamiętać o tym, że paski muszą być tak samo napięte aby dobrze przytrzymywały kask. Regulacja sprzączek z boku nie jest prosta, oczywiście dużo zależy od dziecka, proponujemy jednak robić to etapami, najpierw wyregulować paski z jednej strony, potem chwila przerwy i zabawa, a następnie regulacja pasków z drugiej strony. Nie zapomnijcie o nagrodzie dla dziecka oraz koniecznie dla siebie ;-) Cierpliwość modela na zdjęciach wynagrodzona została rodzynkami w czekoladzie ;-)
Jeśli raz wyregulujecie dobrze paski to nie ma potrzeby ich poprawiania przez długi czas, dlatego zróbcie to dokładnie i na spokojnie. Jeśli prawidłowo ustawiliście sprzączkę z boku kasku to teraz możecie wyregulować długość paska i zapiąć sprzączkę pod szyją...
Dobrze zapięty kask powinien mieć możliwość włożenia 1-2 palców pomiędzy szyję, a zapięcie. Prawidłowo wyregulowane paski nie powinny wcinać się w uszy ani utrudniać oddychania jak również nie mogą być za luźne.

ps. warto też zabezpieczyć kolana ochraniaczami, a rączki kierowcy rękawiczkami.

A teraz nagroda i jazda na rower! :-)

Obszar uĹźytkownika

Gość

Zaloguj/ Rejestruj się

Zapomniałeś hasła?

Języki

Waluty

MĂłj koszyk

Pusty koszyk
Koszyk 

Menu

Szukaj