Hol KOMMIT
Rozwijany hol rowerowy KOMMIT posłuży do pociągnięcia młodego AktywnegoSmyka, kiedy już nóżki młodego rowerzysty opadną z mocy. Najważniejszą zaletą KOMMIT jest to, że jest zwijany i rozwijany. Mocowany jest pod siodełko (do szyn siodełka), co warto zauważyć - nie koliduje z dropperem. Drugą ważną rzeczą jest to, że możemy go w miarę łatwo przekładać pomiędzy rowerami, co powoduje, że wszyscy rodzice męczą się tak samo ;-) sprawiedliwie. Z obudowy wyciąga się linkę z pętlą na końcu. Pętlę mocuje się na wsporniku kierownicy zmęczonego AktywnegoSmyka. Linka jest naciągnięta i nawet jeśli AktywnySmyk poczuje siłę w nogach i zbliży się do ciągnącego nie ma obawy, że linka będzie zwisać i wkręci się w koło. Po prostu hol KOMMIT wciągnie nadmiar linki. KOMMIT działa jak "zwijana miarka" wyciąga się ją z obudowy, a puszczona sama się chowa. Osoba holowana nie może jechać z boku, tylko w jednej linii z osobą ciągnącą. W innym przypadku zagraża bezpieczeństwie osoby holowanej. Istnieje też zagrożenie uszkodzenia holu, w postaci przetarcia linki, co w konsekwencji może doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji oraz uniemożliwi użytkowanie holu w przyszłości. Hol sprawdza się najlepiej na podjazdach, zalecane jest nieprzekraczanie 12 km/h.
Hol KOMMIT montuje się na rowerze AktywnegoSmyka zaczepiając o tradycyjny wspornik ahead (zaopatrzony w dwie wystające śruby od strony siodełka).
- hol KOMMIT mocowany pod siodełko
- łatwy demontaż
- długość linki 2m
- maksymalna waga rowerzysty holowanego to 90 kg.
- rekomendowana maksymalna prędkość 12 km/h
- gwarancja producenta 1 rok
Mocowanie do siodełka rowerowego
Hol KOMMIT mocowany jest do prętów pod siodełkiem przy pomocy paska z zapięciem. Aby to zrobić, poprowadź pasek pod siodełkiem, tak jak pokazano na rysunku (1) i zaciśnij go (2). Hol KOMMIT musi być mocno przytwierdzony do siodełka.
Demontaż
Aby zdemontować hol, poluzuj zapięcie paska pod siodełkiem (3) i odczep hol.
Holowanie / jazda
Holowany rowerzysta mocuje pętlę do mostka kierownicy. Pętlę należy umieścić pomiędzy śrubami wspornika kierownicy (4). Dzięki automatycznej sprężynie naciągowej w holu KOMMIT, linka jest zawsze napięta podczas jazdy.
Podczas holowania zawsze upewnij się, że holowana osoba jedzie za osobą holującą, tak aby zapobiec powstaniu kolizji. Osoba holowanie nie może jechać z boku tylko w jednej linii z osobą ciągnącą. Sytuacja gdy osoba holowana jedzie nie w jednej linii z holującą jest skrajnie niebezpieczna oraz może doprowadzić do uszkodzenia obudowy i przetarcia linki.
Zastosowanie karabińczyka (NIE nadaje się on do wspinaczki!)
Jeśli na mostku kierownicy nie ma możliwości zamocowania pętli (pomiędzy śrubami), karabińczyk KOMMIT można użyć do zamocowania pętli do wspornika (5). Po zakończeniu holowania pętlę można łatwo odczepić od holowanego roweru. Hol automatycznie zwinie się.